Syrjimätön seurakunta -ohjaajakoulutus

​Koulutus on suunnattu seurakuntien työntekijöille ja luottamushenkilöille, jotka ovat kiinnostuneita toimimaan oman seurakunnan asiantuntijoina ja yhdyshenkilöinä yhdenvertaisuusasioissa sekä vetämään Syrjimätön seurakunta -työskentelyä muissa seurakunnissa työparityöskentelynä jonkun toisen koulutuksen käyneen ohjaajan kanssa.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Työelämätaidot, Verkko-osaaminen, vuorovaikutus ja viestintä
Kohderyhmä: Papit, Opiskelijat, Diakonit ja diakonissat, Nuorisotyönohjaajat
Aika ja paikka: 29.-30.1.2024, Linnasmäen opisto, entinen Turun kristillinen opisto
Ilmoittautuminen viimeistään: 31.10.2023
Ilmoittautumisen lisätiedot: Anna Kaisa Siltanen, 040 6240 814 kurssipalvelut@tk-opisto.fi, Helena Stenman 0400 597787
Osaamistavoitteet: Osallistuja
– osaa edistää tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta- tunnistaa syrjiviä rakenteita seurakunnissa ja osaa puuttua niihin – osaa toimia yhdyshenkilönä seurakunnassaan yhdenvertaisuusasioissa- osaa toimia Syrjimätön seurakunta -työskentelyn ohjaajana.
Lisätietoja: ​Koulutuksen sisältö koostuu seuraavista teemoista: esteettömyys, saavutettavuus, viestintä, rasismi, seksuaalisuuden ja sukupuolten moninaisuus sekä seurakunnan tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelma.Koulutus tarjoaa tietoa lainsäädännöistä ja terminologiasta, antaa mahdollisuuden omien ajatusten, asenteiden ja toimintatapojen reflektointiin.
Koulutuksessa perehdytään työskentelyn toteuttamisessa tarvittaviin metodeihin.
Osallistumismaksu: 80€, sis. opetuksen ja lounaat
Täysihoito: Yöpyminen 40€/hlö/2hh/yö tai 55€/hlö/1hh/yö
Tiedustelut kustannuksista: Anna Kaisa Siltanen, 040 6240 814 kurssipalvelut@tk-opisto.fi, Helena Stenman 0400 597787
Tiedustelut sisältö: Tiinakaisa Honkasalo, tiinakaisa.honkasalo@evl.fi