TERVETULOA TALOON -Taloushallinnon perehdytyspaketti uusille työntekijöille

​​Jokainen seurakunnan uusi työntekijä omassa työssään osallistuu kirkon talouden ja hallinnon prosesseihin. Koulutus täydentää seurakunnissa tapahtuvaa perehdyttämistä ja on tarkoitettu eri tehtävissä aloittaneille uusille seurakuntien työntekijöille. Kuudesta webinaarista koostuva verkkokoulutus on maksuton.

Osallistumalla koulutukseen luot kattavan kuvan seurakunnissa tehtävästä työstä ja toimintaympäristöstä. Opit tuntemaan muiden seurakuntatalouksien uusia työntekijöitä sekä tutustut asiantuntijoihin, joilta voit jatkossakin kysyä neuvoa mieltä askarruttavissa asioissa. Olet sydämellisesti tervetullut osallistumaan koulutukseen!

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Verkkototeutus
Tehtäväalue: Hallinto ja talous, Hautauspalvelut, Kestävä kehitys ja ympäristö, Kirkonpalvelustyö, Muu
Kohderyhmä: Uudet työntekijät, Hautaustoimen- ja puutarhatyöntekijät, Kanttorit, Keittiötoimen työntekijät, Kiinteistötoimen työntekijät, Kirkkoherranviraston työntekijät, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit), Lastenohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Perheneuvojat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Viestintätehtävissä toimivat, Muut
Aika ja paikka: 5.3., 6.3., 12.3., 13.3., 19.3. ja 20.3.2024 klo 9-12 Teams-koulutus
Ilmoittautuminen viimeistään: 27.2.2024
Sähköposti-ilmoittautuminen: johanna.simpanen@evl.fi
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja tuntee seurakunnan talouden ja hallinnon perusteet kirkossa.

Lisätietoja: ​Koulutus järjestetään vuosittain kaksi kertaa vuodessa, maaliskuussa ja syyskuussa. Perehdytyspakettiin sisältyy kuusi koulutusaamupäivää (n. klo 9–12). Koulutus järjestetään Teamsissä. ​​Koulutus täydentää osaamistasi taloushallinnosta, kirjanpidosta, Kipan palveluprosesseista, henkilöstöhallinnosta, kiinteistöistä, kirkon kulttuuriperinnöstä sekä hautaustoimesta, maankäytöstä ja ympäristöasioista. Voit osallistua kaikkiin tai vain niihin koulutuspäiviin, joissa tarvitset osaamisen täydentämistä. Osaamistaso on osallistujan lähtötaso.
Koulutukseen ilmoittaudutaan. Koulutus on osallistujalle maksuton. Kevään 2024 koulutuspäivät:

• 5.3.2024 Taloushallinnon ohjeet ja tilastot: Johanna Simpanen, Mika Piittala ja Tuomo Halmeenmäki
  • 6.3.2024 Kirjanpidon perusteet seurakuntataloudessa: Johanna Simpanen, Mika Piittala, Johanna Inkamo ja Johanna Mustaniemi
  • 12.3.2024 Kipa-organisaatio ja palveluprosessit: Johanna Inkamo ja Johanna Mustaniemi
  • 13.3.2024 Henkilöstö ja hallinto: Suvi-Maria Wilska
  • 19.3.2024 Kiinteistöt ja kulttuuriperintö: Edla Mäkelä, Saana Tammisto, Niklas Turku ja Mika Piittala
  • 20.3.2024 Hautaustoimi, maankäyttö ja ympäristöasiat: Harri Palo, Ilkka Sipiläinen

Ennakkotietoa syksyllä 2024 järjestettävän vastaavan koulutuksen ajankohdista: 10.09.2024 Taloushallinnon ohjeet ja tilastot, 11.09.2024 Kirjanpidon perusteet seurakuntataloudessa, 17.09.2024 Kipa -organisaatio ja palveluprosessit,18.09.2024 Henkilöstö ja hallinto, 24.09.2024 Kiinteistöt ja kulttuuriperintö, 25.09.2024 Hautaustoimi, maankäyttö ja ympäristöasiat.

Osallistumismaksu: Ilmainen
Täysihoito: Ei kustannuksia.
Tiedustelut kustannuksista: Ei kustannuksia
Tiedustelut sisältö: johanna.simpanen@evl.fi tai mika.piittala@evl.fi