Turvallisuusosaaminen suntioiden ja vahtimestareiden työssä

Millä tavoin turvallisuusasiat kuuluvat sinun työhösi? Miten kohdata haastava asiakas? Mitä pelastussuunnitelma edellyttää sinulta? Miten tunnistat ja ehkäiset riskejä? Millainen merkitys henkisellä tuella on vaara- ja läheltä piti -tilanteiden käsittelyssä?

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Kirkonpalvelustyö
Kohderyhmä: Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit)
Aika ja paikka: 9.-10.9.2025 Original Sokos Hotel Ilves, Hatanpään valtatie 1, 33100 Tampere
Ilmoittautuminen viimeistään: 10.8.2025
Osaamistavoitteet: Osallistuja

• osaa noudattaa pelastussuunnitelmaa ja turvallisuusohjeita sekä tunnistaa työhön liittyviä riskejä ja uhkia.
  • osaa hyödyntää tietoa vaara- ja läheltä piti –tilanteisiin liittyvän kuormittavuuden ja henkisen tuen merkityksestä omassa työssään.
Lisätietoja: ​Koulutuksessa perehdytään seurakunnan turvallisuutta koskevaan lainsäädäntöön ja sen merkitykseen kirkonpalveluskunnan työssä. Koulutuksessa on asiantuntija-alustuksia ja siinä hyödynnetään Turvallinen seurakunta -asiakirjaa sekä tutustutaan erilaisiin turvallisuutta lisääviin toimintamalleihin ja niiden toteutukseen käytännön työssä. Koulutuksessa käsitellään myös haastavia asiakastilanteita ja vaara- ja läheltä piti -tilanteiden käsittelyn merkitystä työssä jaksamiseen.
Osallistumismaksu: Kirkkopalvelujen jäsenseurakuntien ja järjestöjen työntekijät 330 €, muut 390 €.
Täysihoito: Osallistumismaksu sisältää ohjelman mukaiset ruokailut. Majoituksesta osallistuja vastaa itse.
Kustannusten lisätiedot: Original Sokos Hotel Ilveksessä on huonekiintiö tunnuksella ”STEP092025”. Varaukset p. +358 300 870 000, sokos.hotels@sok.fi, www.sokoshotels.fi (varauskoodi: BSTEP092025). Varaukset 2.9.2025 klo 18 mennessä. Sopimushintaisia huoneita on rajoitettu määrä.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Margit Peltovirta, margit.peltovirta@step.fi p. 0400874514