Tutkintoa täydentävät opinnot: diakonian virka (diakoni)

​​Täydennä tutkintoasi Suomen evankelis-luterilaisen kirkon diakonian viranhaltijan (sosiaaliala, diakoni) kelpoisuuteen! Avoimen amk:n kautta suoritettuna opinnot on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinnon, sosionomi (AMK) suorittaneille.

Koulutustyyppi: Korkeakoulujen koulutustarjonta
Tehtäväalue: Diakonia ja yhteiskunta
Kohderyhmä: Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat
Aika ja paikka: kevät-syksy 2024
Ilmoittautuminen viimeistään: 1.7.2024
Ilmoittautumisen lisätiedot: Opintojen tarkemmat tiedot julkaistaan Diakin avoimen amk:n sivuilla myöhemmin. Ilmoittautuminen alkaa yleensä 2 kk ja päättyy 3 vkoa ennen opintojen alkua.
Osaamistavoitteet: ​​Opiskelija- hallitsee diakonian virkaan kuuluvien tehtävien itsenäiseen hoitamiseen tarvittavan diakonisen, teologisen sekä sosiaali- ja terveysalan osaamisen (ks. tutkinnon täydentäminen: Kirkon säädöskokoelma nro 162).
Lisätietoja: ​Mikäli sinulla on aiemmin suoritettu Suomen ev.-lut. kirkon tutkintopäätöksissä vaadittu tutkinto ja siihen kuuluvat opinnot varhaiskasvatuksen ohjaajan virkaan (sosionomi AMK) tai nuorisotyönohjaajan virkaan (sosionomi AMK), tutkintopäätöksen mukainen ammattikorkeakoulututkinnon täydentäminen edellyttää seuraavien 70 opintopisteen laajuisten kirkon ja seurakunnan työhön sekä virkaan vaadittavien ammatillisten opintojen suorittamista:

• Tutkintopäätöksen mukaiset suuntaavat ammattiopinnot: diakoni (50 op) ja
  • Henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaiset opinnot (20 op).

Henkilökohtaisessa opiskelusuunnitelmassa huomioidaan aiempaan kelpoisuuteen liittyvien opintojen kautta saavutettu osaaminen ja opinto-aika on nopeimmillaan 1 vuosi.
Mikäli sinulla on aiemmin suoritettu sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto, sosionomi AMK, mutta ei Suomen ev.-lut. kirkon tutkintopäätöksissä vaadittavia tutkintoon sisältyviä 90 opintopisteen laajuisia teologisten, kirkon ja seurakunnan työhön sekä kyseessä olevaan virkaan vaadittavia ammatillisia opintoja, tutkinnon täydentäminen edellyttää 90 opintopisteen laajuisten opintojen suorittamista, ja ne voi myös suorittaa avoimen amk:n opintoina. Löydät lisätietoja opinnoista Diakin nettisivuilla.
Tutkintoa täydentävät opinnot: diakonian virka (diakoni) -kokonaisuus on valmisteltu yhdessä kirkon tutkimus ja koulutus -yksikön kanssa ja siihen kuuluvat opinnot vastaavat niitä teologisia, kirkon ja seurakunnan työhön sekä diakoniaan liittyviä opintoja, joilla sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkintoa, sosionomi (AMK) on tutkintopäätöksen (Kirkon säädöskokoelma nro 162) mukaan täydennettävä.

Osallistumismaksu: alkaen 480 € (oikeus muutoksiin pidätetään)
Täysihoito: Ei täysihoitoa.
Tiedustelut kustannuksista: avoin@diak.fi