Tutkintoa täydentävät opinnot: diakonian virka (diakonissa)

​​Täydennä tutkintoasi Suomen evankelis-luterilaisen kirkon diakonian viranhaltijan (terveysala, diakonissa) kelpoisuuteen! Avoimen amk:n kautta suoritettavat opinnot on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinnon, sairaanhoitaja (AMK) suorittaneille.

Koulutustyyppi: Korkeakoulujen koulutustarjonta
Tehtäväalue: Diakonia ja yhteiskunta
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat
Aika ja paikka: Kevät-syksy 2024
Ilmoittautuminen viimeistään: 1.7.2024
Ilmoittautumisen lisätiedot: Opintojen tarkemmat tiedot julkaistaan Diakin avoimen amk:n sivuilla myöhemmin. Ilmoittautuminen alkaa yleensä 2 kk ja päättyy 3 vkoa ennen opintojen alkua.
Osaamistavoitteet: ​​Opiskelija- hallitsee diakonian virkaan kuuluvien tehtävien itsenäiseen hoitamiseen tarvittavan diakonisen, teologisen sekä sosiaali- ja terveysalan osaamisen (ks. tutkinnon täydentäminen: Kirkon säädöskokoelma nro 162).
Lisätietoja: ​Kirkkohallituksen tutkintopäätöksen mukainen ammattikorkeakoulututkinnon täydentäminen edellyttää 60 opintopisteen laajuisten teologisten, kirkon ja seurakunnan työhön sekä kyseessä olevaan virkaan vaadittavien ammatillisten opintojen suorittamista.

Opintoaika on 1 – 1,5 vuotta.

Tutkintoa täydentävät opinnot: diakonian virka (diakonissa) -kokonaisuus on valmisteltu yhdessä kirkon tutkimus ja koulutus -yksikön kanssa ja siihen kuuluvat opinnot vastaavat niitä teologisia, kirkon ja seurakunnan työhön sekä diakoniaan liittyviä opintoja, joilla sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkintoa, sairaanhoitaja (AMK) on tutkintopäätöksen (Kirkon säädöskokoelma nro 162) mukaan täydennettävä.

Osallistumismaksu: 480 € (oikeudet muutoksiin pidätetään)
Täysihoito: Ei täysihoitoa.
Tiedustelut kustannuksista: avoin@diak.fi