Uusin silmin – Pyhiinvaelluskoulutus Lontoossa

​Pyhiinvaellus Lontoossa tarjoaa mahdollisuuden perehtyä pyhiinvaeltamiseen kristillisen spiritualiteetin harjoittamisen muotona ja kulttuurisena ilmiönä monikulttuurisessa ja monikatsomuksellisessa ympäristössä. Opintomatkalla tehdään kaupunkipyhiinvaelluksia, tutustutaan The British Pilgrimage Trustin toimintaan, Suomen Merimieskirkon työhön Lontoossa sekä brittiläisen pyhimyksen Thomas Becketin elämään.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Kansainvälisyys, monikulttuurisuus ja lähetys, Kestävä kehitys ja ympäristö, Spiritualiteetti
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Kanttorit, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Opiskelijat, Papit, Viestintätehtävissä toimivat, Muut, Hallinnon ja talouden työntekijät, Kiinteistötoimen työntekijät, Lastenohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 15.–20.4.2024, Lontoo. Ennakkowebinaari 5.2.2024 klo 17–20.
Ilmoittautuminen viimeistään: 18.12.2023
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja:​

• ymmärtää pyhiinvaellusta kokonaisvaltaisena välineenä edistää ihmisen ruumiillista, henkistä, emotionaalista, yhteisöllistä ja hengellistä hyvinvointia sekä ympäristösuhdetta,
  • hahmottaa suomalaisen pyhiinvaellustoiminnan osana eurooppalaista kontekstia,
  • tunnistaa erilaisia mahdollisuuksia katsomuksellisesti inklusiivisen pyhiinvaellustoiminnan kehittämiseen seurakunnassa/toimintaympäristössään.

Lisätietoja: ​​​Ohjelma Lontoossa sisältää sekä luentoja että muutaman tunnin pyhiinvaelluksia.
Vaellukset tapahtuvat pääasiassa kaupunkimiljöissä. Kaikki reitit eivät ole esteettömiä.
Matkan hintaan sisältyvät Finnairin lennot Hki-Lontoo-Hki, matkaliput paikan päällä, yhteismajoitus, (vaihtoehdot ovat 4hh ja patjamajoitus) sekä puolihoito (aamiainen ja lounas/ eväät/ illallinen/ iltapala). Laadukkaamman majoituksen matkalainen voi halutessaan varata itse Lontoon suomalaisen merimieskirkon läheisyydessä olevista majoituspaikoista.
Kieli: Suomi Englanti
Täysihoito: 200–280 € (patjamajoituksella tai 4 hh, puolihoito)
Muut kustannukset: 440 € (lentoliput ja joukkoliikenneliput Lontoossa). Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kustannusten lisätiedot: Varausmaksu 100 €, loppumaksu ennen matkaa. Hiljaisuuden Ystävien jäsenet ja yhteisöjäsenten edustajat saavat 30 euron alennuksen osalistumismaksusta.
Tiedustelut kustannuksista: toimisto@hiljaisuudenystavat.fi, juha.tanska@hiljaisuudenystavat.fi
Tiedustelut sisältö: juha.tanska@hiljaisuudenystavat.fi
Linkki kotisivulle: https://www.hiljaisuudenystavat.fi