Vuorovaikutteisia raamatunkerronnan menetelmiä seurakuntaan

​Kaipaatteko toimivia pedagogisia ja teologisia raamatunkerronnan menetelmiä työhön? Tutustutaan yhdessä erilaisiin tapoihin ohjata suurten kertomusten äärelle. Kerronnan menetelmät tukevat eri ikäisten osallisuutta ja kristillisen identiteetin vahvistumista.

Tehtäväalue: Kasvatus, Raamatun tulkinta ja käyttö, Spiritualiteetti
Lisätietoja: ​Koulutuksen sisältöjä voivat olla

• Tutustuminen tilaajan kanssa sovittuihin kerronnan menetelmiin, esim. lattiakuvat, Godly Play, raamattuseikkailu tai bibliodraama. Yhden koulutuspäivän aikana voidaan tutustua 1–2 menetelmään.
  • osallisuus ja vuorovaikutus raamatunkerronnassa
  • ryhmän ohjaamisen merkitys työskentelyissä
  • kerronnan pedagogiikka ja teologia.

Menetelmien kanssa työskennellen tutustutaan niiden rikkaaseen maailmaan sekä käyttämisen avaamiin mahdollisuuksiin seurakunnassa. Menetelmät sopivat lasten, nuorten ja aikuisten kanssa käytettäviksi muun muassa ryhmissä ja leireillä.

Tiedustelut kustannuksista: Kaisa Aitlahti, kaisa.aitlahti@step.fi, 040 703 3356
Tiedustelut sisältö: Kaisa Aitlahti, kaisa.aitlahti@step.fi, 040 703 3356
Linkki kotisivulle: https://step.fi/