Yhteisöllisyyden vahvistaminen messussa

​Innostava koulutus työyhteisöille, jotka haluavat kehittää ja lisätä seurakuntalaisten osallisuutta jumalanpalveluselämässä. Seurakuntalaisten ja työntekijöiden yhteisellä toiminnallisella koulutuksella haetaan uusia toimintamalleja messuun ja vahvistetaan työntekijöiden ja seurakuntalaisten yhteistyötä.Koulutuksessa osallistujien ymmärrys liturgiasta vahvistuu, käsitys ehtoollisesta messun keskiönä selkiytyy ja yhteistyötaidot vahvistuvat.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus
Tehtäväalue: Jumalanpalveluselämä ja julistus
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Johtajat / lähijohtajat, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit), Papit, Kanttorit, Nuorisotyönohjaajat
Ilmoittautuminen viimeistään: 30.10.2024
Sähköposti-ilmoittautuminen: terhi.paananen@evl.fi
Osaamistavoitteet:
Lisätietoja: ​​Koulutuksessa keskustellaan yhteisöllisyyden ja osallisuuden merkityksestä jumalanpalveluselämässä ja seurakuntalaisten mahdollisuuksista toimia aktiivisessa roolissa messussa. Seurakuntalaisten valmiudet toimia messuavustajina vahvistuvat. Kaikkea tätä harjoitellaan ja toteutetaan yhdessä suunnitellussa ja toteutetussa messussa.
Osallistumismaksu: Koulutuksesta aiheutuvat kulut, kouluttajien matkakulut
Täysihoito: Ateriat koulutuspäivien aikana
Tiedustelut kustannuksista: terhi.paananen@evl.fi 0503019268