Yhteisöllisyyden vahvistaminen messussa

​Innostava koulutus työyhteisöille, jotka haluavat kehittää seurakuntalaisten osallisuutta jumalanpalveluselämässä. Seurakuntalaisten ja työntekijöiden yhteisellä toiminnallisella koulutuksella haetaan uusia toimintamalleja messuun.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus
Tehtäväalue: Jumalanpalveluselämä ja julistus
Kohderyhmä: Kanttorit, Papit, Muut, Viestintätehtävissä toimivat, Uudet työntekijät, Kiinteistötoimen työntekijät, Diakonit ja diakonissat, Nuorisotyönohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Sähköposti-ilmoittautuminen: terhi.paananen@evl.fi
Osaamistavoitteet:
Lisätietoja: ​​Koulutuksessa osallistujien ymmärrys liturgiasta vahvistuu, käsitys ehtoollisesta messun keskiössä selkiytyy ja yhteistyötaidot vahvistuvat.
​​Koulutuksessa keskustellaan yhteisöllisyyden ja osallisuuden merkityksestä jumalanpalveluselämässä ja seurakuntalaisten mahdollisuuksista toimia aktiivisessa roolissa messussa. Seurakuntalaisten valmiudet toimia messuavustajina vahvistuvat. Kaikkea tätä harjoitellaan ja toteutetaan yhdessä suunnitellussa ja toteutetussa messussa.
Osallistumismaksu: Koulutuksesta aiheutuvat kulut, kouluttajien matkakulut
Tiedustelut kustannuksista: Terhi Paananen, terhi.paananen@evl.fi 050 3019268
Tiedustelut sisältö: Terhi Paananen, terhi.paananen@evl.fi 050 3019268